Monday, December 30, 2013

Week # 17 Talking to my family

December 30, 2013

Well this was a super duper hard week for me started out way good had tons of plans and stuff. I was gunna talk to my family, and tons of good food, and service, and it was just the climax of my mission experience thus far. I had the fiestas, and service and I got the best Christmas present ever being able to talk with my family, the gorgeous GB, my best friends Stephen and Grant. And it was such a picture perfect moment for me. I bawled my eyes out for probably half the time we talked and idk man I just love my family and friends so much it can’t even be described. It couldn’t have arrived at a more perfect time for me. So glad I had the chance.

           But it was so sad when I had to say goodbye cause dang that’s a long time to wait to get to talk to my own family again. The week after that went so slow and I just kept hearing my families voice and stuff it was freaky. I’m almost back to normal now so that’s always good. The mission is really going by pretty fast, and they say the first 6 months are the slowest, so that’s a little crazy to think about. Well anyway I love Christmas and its weird that I only have 1 more left... So I’m pretty stoked. I’m getting pretty good at my sick YO-YO I got for Christmas. I’ve been playing soccer about 3 times a week which is more than most of you back home, that’s cool ehhh.
      Sad I didn’t get to talk to my homeboy Elder Nielsen, but maybe next time!! He’s doing great and helping convert many lives, so that’s super cool to know. Taylor and Austin are killin it I’m sure, shout out to Jaleisa idk if your still in the MTC, but welcome to the ranks kid. Man its good to have friends that are out serving the Lord too. Changing many people’s lives is the best thing we could be doing right now in this crucial part in our lives.

Well everyone love you all so much, happy New Year, and I will see you in 2015! Love you all, Keep writing me!  Thanks to all for the support and love I can feel it and it means a lot! 

Elder Rodabough 

Monday, December 23, 2013

Week # 16 Hammock

December 23, 2013

Well gosh I cant believe its already Christmas! Where did December go??? I could swear yesterday was October. Its so crazy how fast the time goes. I already have 5 months in the mission. The time is literally flying especially during this Christmas season. Its so sketchy we cant even go out of our house past 6 o’clock because everyone drinks and dances in the streets, and explosivos (Fireworks) just so sketchy so that kinda sucks, but kinda cool también but yeah anyways. Everybody says that usually this is the slowest month for everybody. Doesn’t seem that way for me. I’m just stoked out of my mind to talk to my family!!!! Gosh so ready!

            This week was one of the best weeks of my life; I finally got to taste a little bit of the fruit of our labors. Karina and Anayeli got baptized this week. Even in Mexico I had a very very White Christmas! I had the opportunity to baptize Karina she is my hommie. We just go kick it at her house at 7 o clock every night, and eat tamales, and teach a lesson answer her doubts and just chit chat with her she is so SiiiiiiCK. She has come such a long way and it is so great to see the changes she has made in her life. I can see the change in her demeanor and in her spirit. She has had such a hard life, the toughest life that I have ever heard. Her story breaks my heart, but now is her time to have a great life and what better way than to live her life in the happiness of the gospel.  Her little kids already want to serve missions and they are 5 years old and 7 years old. It is so cool to be the bearer of this great news haha. Anayeli didn’t have to change a single thing in her life she was the most prepared person to receive the gospel it was amazing. So cool. They are both so converted to the Lord its not even funny! So dope!

Well family and friends I love you guys and I hope that you are having a very merry Christmas! Jesus Christ lives and let us not forget the true meaning of Christmas. The Lord our Savior was born into this life only to give it for us ladies and gentlemen. Let us not forget the greatest gift we have ever received and will ever receive. Love you all and hope you have a great holiday season. Talk to ya’ll next week.

Blowing ya’ll kisses, from Mexico.

Elder Rodabough

Monday, December 16, 2013

Week # 15 You Only Get To Do This Once

December 16, 2013

So I just read Austin Measles letter and I literally just laughed for 5 minutes straight while I read it hahaha, Sounds like my area kind of. The Mexico MTC is like 1 billion times nicer than anything in my zone haha. But it makes me feel a little bit better knowing that I wasn’t the only person to get smacked in the face by the culture shock. But man is the work worth it, I felt like I could never do this for the first two months, no lie. But now you just get used to "the suck" I cant believe people live like this their whole lives, dang we are so spoiled in America. I get to go home to my king sized bed, my air conditioning, my carpet, my dyson vacuum, my car, and a hot shower in about 19 months. It seems like a long time but from the moment you step into the MTC you cant say I have 2 years left of my mission. 

You only get to do this once. It is such a rad feeling knowing that you are standing with the only perfect person that has ever lived when you serve a mission. This is a really humbling time but man so worth it. I only get to put on the tag like 550 more times... then I will never be able to do it again. With my wife yes but thats different haha. 

Well I will have 3 baptisms this week finally! I will be baptizing one I think if my prez gives me permiso. So all our converts call us "mi elderes" and it is such a weird feeling I love it. Seeing the change in people’s eyes, and spirit. One of our investigators the one I will baptize has stopped drinking, smoking, broke up with her boyfriend, all from the things that we have shared with her. I can tell you people seeing people change not for you, but because they can feel the happiness and peace that it brings into their lives. I love seeing people change, into better, cleaner people. I could not ask for more for Christmas. 

Well people next time I send out an email it will be the 23rd wassup so stoked I think me and my comp are gunna go caroling if that’s even how you spell it. I suck at spelling. But yeah I love singing and it would just be dope I think, but yeah you guys should go caroling so fun!!! Love you all until next week. 

Saluting you all from Mexico City -Elder Rodabough

Monday, December 9, 2013

Week # 14 Till next Monday

December 9, 2013

Sup familia y amigos! Another dope week ladies and gentlemen. I feel like my letters are getting lamer and lamer by the week haha. Well I have really good news and good new and bad news... which one first okay okay I will tell you the really good news first.

Really good news! We finally had our first baptism this week, which was dope!! She pretty much just cried the whole time. Her name is Janet and elder and I started teaching her English and gradually got into the gospel gosh we are so smooth. We taught her all of the lessons and then we realized she is out of our area so we had to let the hermanas teach her the rest haha. But yeah she wanted us to baptize her so that was really awesome. We should be having 3 more baptisms on the 21 of Dec. What a great way to celebrate Christmas!!

Good News- I bought a hammock and it is probably the best thing I have ever purchased. It is hand made and it is the softest most comfortable thing ever. I sleep in it every night and I think I will for the rest of my mission, possibly my life, it literally is the bomb I am so stoked!!!!!!

Bad News I love Christmas and I miss my family and setting up the tree. And the music and the family, and the dinners and the family, and the lights ohh and did I mention the family? But yeah only 1 more time I have to go through this so that is good. But I’m loving the mish don’t get me wrong!!!!!

So yeah all the Mexicans and other elders talk smack on me cause I just kick major trash at soccer here in Mexico, and all the Mexicans think they are soo good when I just wreck them so thats always fun. I play probably more than I did when I was back in the states! Its great. Well I love you all so much and here is a photo from the Baptism with Janet. Have a good week all my fellow brothers and sisters!

      Throwin up the dueces till next monday -Elder Rodabough

Monday, December 2, 2013

Week # 13 Feel Free To Write Me Tons

December 2, 2013

I am pleased to announce I have left the nest ladies and gentlemen. I am now a man. (Mom please don’t cry)I am no longer a greenie in the mish, I am just another missionary wahoooooo!!!!

Well fetch I don’t even know what to say I don’t want to bore you people to death. I am doing really well the work in my area is booming we have great investigators we should have a lot of baptisms in December if the people will fetching go to church haha. The time is really flying, like no manches really fast, but at the same time if get a pit in my stomach because I have 20 months haha, seems like so far away, and its really hard because its Christmas time and all I have is little Elder Ahumada to spend the holidays with haha.

It brings me a lot of peace thought to know that my most of my best friends are serving the Lord with me. I pray for the health and the safety of the people I love that are out serving the Lord or are preparing to serve. I also pray for the safety of my family and friends, always be safe we never know when we will be called back to our Heavenly Father. But I know that if something happens I know that we would see each other again. But yeah I just love my people ya know!!!!

We had a 3-hour lesson with Karina yesterday. My comp literally didn’t say a thing. We just cried because she doesn’t want to change, but we just talked about the atonement and she noticed a lot about how much she has changed already, and yeah she decided to change so now she has stopped smoking and other things. She really is so gosh dang strong; she has been through heck and back no lie. She will be baptized really soon and I cant wait to see how far she progresses we are also teaching her boyfriend so that is dope too. Hopefully all turns out and she can go to the temple one day!!!!! That would rock my world.

Well folks I’m out for the week feel free to write me tons, love you all and until next time!!!!!

Elder Rodabough

Monday, November 25, 2013

Week # 12 Local Grocery Store

November 25, 2013

Yeah so this week went by really slow and I was strugglin cause it was fetching thanksgiving and I didn’t do crap, then saturday I walked into the local grocery store and they were freaking playing Mariah Carey’s Christmas or something. We listen to that album every year during december and I got so dang trunky after I heard that... I want to share some of my feelings about being away from everything for 2 years. I feel like I’m going to come home and not be the same person, not to toot my own horn or anything but I want to be just as rad as I was when I left. And now as I’m writing this I realize how lame I am being. Of course things are going to be different, and shiz I will be more rad than when I left cause #1 I live month to month on a living of 100 dollars (#rad), #2 I will speak spanish, #3 I will have devoted all I have for 2 years of my life to the Lord. #4 I experienced a different culture, #5 i am doing some serious soul searching here, and I am learning more about myself than I would have ever been able to.

I think almost all of my homies will be gone; almost all of them are already gone. I think I have 4 friends that actually write me, which sucks, but I am more grateful for them even more now. I just hope they don’t forget cause 2 years is a long time. I don’t have 2 years anymore I almost only have 1 year and a half left like where did the fetching time go I feel like a left last week dang!!! My friends are so important to me. I would give me life for my friends, and sometimes people who you think are your friends just forget about you which sucks. I will always be here for anyone that would ever need anything. Good thing I have family right? They are #1 homies and I love them more than I could ever explain.

             Well I hate ranting so I think I decided on what i want to do after the mission; I want to get into search and rescue I think. I really like just sitting and pondering, what I would give to be alone right now haha. My comp is cool, he is really a good missionary though and he’s has taught me so much about life and the mission its nuts. I can speak pretty fluently and I can understand casi todo. So yeah he’s great my area is great but I’m ready for a new one. Had a beyond nuts experience last night way to crazy to write on here but lets just say that I know for a fact that the devil is real, but I also know for a fact that God will always have power over the devil, but if you want to hear this story talk to me after the mission and I might share it with you haha. 

Well family and friends I love you guys and talk to you all next week chao!!! 

-Always your Homie Elder Rodabough

Monday, November 18, 2013

Week # 11 Hello my darlings!

November 18, 2013

      Hello my darlings! So what the fetch I think everyday this week has been monday. I felt like yesterday was monday. The weeks are flying by, holy crap. I already have 2 months in my mission field. 4 months total. Like when I think about it, I feel like I am going home tomorrow. I am really enjoying the work, it is really repetitive and its hard not gunna lie but the growth I can feel in my spirit and my knowledge of the gospel. And some other crazy things that I know I would never have ever learned without serving my mission. It is going to be so dope when I get home and I can tell people yeah I served my mission in Mexico City. And when I get to talk to the Mexicans in America in Spanish. The mission has changed my life the people you meet, the things you experience. Just crazy shizz happens on the mish and you cant help but look and laugh at how truly crazy, ghetto, awesome, scary, or how much God truly loves you.

        I had some priorities pretty mixed up when I was back in the states and when you're in the middle of it you really do think that you know what’s best and you have all your crap straight, then when you take a step back for a couple months you realize how stupid you were. Like family, college soccer, traveling the world, hanging with friends, girls, buying a dog, building a log cabin, living in the woods, cell phone, instagram, twitter. These are all things I thought of when I was deciding whether or not I was gunna go on a mission, all these were reasons why I wasn’t going to go. Things change, crap happens, you lose friends, you miss your family. But things that you are passionate about will still be there when you get home. Same with families, friends, the wilderness, log cabins, girls, dogs, just all these things. But I am so grateful I am here right now cause I have learned so much, about what is important in life, for example, when I get home, the first thing I do is when I get home I am going to ask my parents and my brother and sister to go on a drive up the canyon, and I am going to sit in the middle seat in between my brother and sister and we are going to listen to James Taylor, or U2 while we go up the canyon and have a picnic. (I think only my family will get why I said this haha) But yeah we get so focused on the worldly things that we forget to this is the time that we here to prepare to meet God. Most people who think this may not be important is because they don’t have a testimony that there is a god or about the gospel. 

        But anyway that is my preaching for the week. Everything is going great, we have more investigators and more work than is good for us. My companion was telling me some scary stories last night. And he told me about this time when him and 3 other missionaries saw a crazy shadow demon thing and he couldn’t move and it just stood there hovering over him and the other missionaries, and they couldn’t move or speak but then it was all of a sudden gone. They blessed the house and nothing ever happened again. After he told me this story we dedicated the house cause holy fetch I was freaked haha. Yeah but a lot of crazy crap happens on the mission haha. 

        Yeah love you all and I want to hear from more of you I miss my friends and family, write me por favor. Send me pictures they are my favorite ever.!!!!!!!!!! Talk to all you cool cats in a week!!!!!!!! 

PS. Ty live it up in the MTC where you actually get to see white people and talk in english some times. #thefieldiswaydopethough

Elder Rodabough

Monday, October 28, 2013

Week 10 I had to kick a dog...

October 28, 2013

So this letter isn’t going to be so long and crazy mean this week. I got some hommies to right. SO we will start with the crazy things that have happened this week. I had to kick a dog, it was going to kill me I swear, but I showed it whats uppp!!! And I love dogs so I felt super bad afterwards but I really don’t want rabies but threat avoided. In our Zone there was 3 kids shot and killed in a gang fight. They were 11, 14, and 18 years old... It’s crazy. I am talking it almost 100 percent spanish even though my comp speaks english its tight. I give almost an equal part in every lesson he isn’t teaching the whole time anymore. I just cry every time I teach the atonement of Jesus Christo. It really is so close to my heart I love teaching it. I have already seen it change many lives. 

We had 181 people attend church this week normally we have 110. We had 15 investigators and 5 or 6 less active families come back to church. 15% of Mexico is less active. Our ward has 400 members and every week we only have 110 show up its succcks. But when I leave it better be up to at least half are coming every week to church. We are so busy we have been getting home past 10 every night. Not to toot my own horn or anything but we are having a lot of success right now.

 I feel like all I do is walk around and then I cant remember what I say during the lessons so that’s good cause I know now that God has taken over and I am just a body for Him to use. I like the work and the food is great. My comp is great he has taught me everything and I am super grateful for his parents. I have met some really amazing missionaries that have really helped me through some hard times. I am kinda the spokes person for the new missionaries whenever they are having problems they come talk to me. Most of them have crappy companions that take advantage of them and I give them advice cause i dont take crap from the latinos they will take advantage of you if you let them. And they will respect you if you make them respect you. They treat the white comps like crap and I hate it so I have to stand up for them cause they wont do it themselves. So I’ve gained a lot of respect from the latinos and the whiteeyysss. But some of the mexican comps don’t like me. But that’s okay cause they are the dead missionaries. But yeah everything is really good I get to watch soccer all the time, its everywhere here. The members are super tight with us. All the mexican moms just introduce me to their daughters and they make me feel really awkward every time cause I’m just like "hola que pasa" and they just laugh at me cause I’m just so awkward, cause I am just not attracted to the women here, no offense to anyone. But I am nervous for Ty cause the dominicans are hunnies (don’t hate me for saying hunnies mom) But yeah the Mexicans can cook like no other country on the planet I don’t know how I don’t weigh 220 lbs yet haha. Probably cause I have encountered the two headed dragon this week and wow it was a fight to the death but I slayed him.... #twasnuts. Well anyways the church is true and I fall more and more in love with the gospel everyday. I want you all to be safe. Don’t text and drive, wear your seatbelt, and pray every day kids. But I love you all and can’t wait to see you in a little bit!!!!
Here is a pic of the family I talked about in my last letter. They are going to be baptized on the 5th of December

Monday, October 21, 2013

Week # 9 Feshhhhhhh

October 21, 2013

       Feshhhhhh (fetch) that’s what all the Mexicans in this mission say haha. I love it. Wow the mission is so great. We are seeing so much success, we are working 18 hour days and are teaching and walking and teaching and walking. Its crazy! We have 15 people in our area with baptism dates but they wont come to church and i don’t know if I have mentioned this but in our mission it is a rule that the investigators go to church 5 times before they can get baptized. Or else we would have 5 baptisms every week. Everyone here just wants to be saved and live with their families, but for some reason they don’t want to put forward the effort which sucks but we wont give up. This work is too great to just give up. And it is so sad to see so many dead missionaries that just don’t want to work and just are here for crap reasons. Feshh I am here to save souls, not here to impress the hunnies or my mom, or to say I served a mission, or even to find a wife that only wants a returned missionary. (These are all great reasons, but not the right ones.) I am in no way a perfect missionary, I want to hit my companion so bad at times haha. I sometimes am not as diligent as I could be in my studies or my prayers. But I am here for the right reasons. I am a pair of arms legs, eyes and mouth for the Lord for 21 more months. I will never be a dead missionary. I am going to work until I can work no mas. I am running myself into the ground for the lord. We spend 8 months of our missions sleeping. That sucks!! That means for the other 16 months I am going to run myself into the ground cause I only get those 16 months ONCE!

       I want all of you who will serve a mission to commit to yourselves to be an instrument in the hands of God cause that’s what we need here. If you are not going for the reason to bring many souls unto salvation then just don't come. We don't need you. We need people that will preach with power and with authority and if your not going to give it your all then please either change or don't come. Freak I was coming here for the wrong reasons and to be honest I was planning on serving a half effort mission but I’ve had a change of heart. I have seen the change in people’s eyes. They become happy and purposeful you would be surprised how many people live an un-purposed life. This gospel gives you purpose.
       We were walking down the street and I got a prompting to talk to this family sitting on the curb we were talking to her, and I found out she spoke broken English, because she lived for 2 years in the USA. She got deported and lived homeless in Tijuana for a while then she moved here, and was making money boxing for a local gym. She is really good! She had brain cancer and lost all the money that she had earned. She is still boxing though ahaha, but anyway when we started talking to her she agreed to listen to the messages. We taught her the plan of salvation and I bawled my eyes out to her for like 20 minutes in my broken Spanish. I testified of the truthfulness of the Resurrection and the Power of the Atonement of Jesus Christ. She then committed to pray and read the book of Mormon and we set up an appointment for the next day. We met with her and she had read 1st Nephi and all of 3rd Nephi. She is already changing. She wanted to know how she could more follow Christ. We committed her to baptism, she accepted, but she wanted more. We committed her to come to church, but she couldn’t cause her sister was coming into town, but she wanted to know how she could more follow Christ. We talked about law of chastity word of wisdom and tithing. She isn't married and doesn’t have a boyfriend, and she only drinks coffee (which is a miracle here in Mexico) and she said she didn’t have money to pay tithing, but she wanted to give us 10 percent of her bread and fruit, that’s all she had. We told her that God knew the intentions of her heart and as soon as she was making more money again that she could pay her tithing. She had a 180-degree turn of heart and desire in 24 hours. This is why I am on the mission cause there are people that need to hear this gospel and have the desire to truly follow Christ.

       How can I find these people and teach them to follow Christ and change their lives if I cant do it myself so I’ve really had to do a 180 degree turn and I’m doing it poco a poco little by little. I can see the fruits and dang do they taste good. Fesssshh I love this gospel and am so stoked to hear about all my friends and family (Ty, Taylor Watkins, Jaleisa Jones, Austin Measels, Austin Birrer, Danielle Eggleston just to name a few, my time is limited sorry family, and friends) Holy crap we have such an amazing group of kids going to some really cool places. All of you have had a major impact and some of you have never known but its happened and thank you and I love you so dang much. Please stay strong we have work to do. And please all of you Kiddy Cats at home that are sitting on the "should I serve a mission" fence fetching jump down and start preparing for a mission. It’s the hardest thing I have ever done hands down, and I’ve had to do some hard crap in my life. This has also been thee most amazing most rewarding time in my life hands down. Nothing comes close and I wish I ‘d been better prepared. You don’t have to be perfect to serve a mission I was far from it. But I was eligible for the spirit and worthy. But not perfect. Nobody is no matter how good they look, or act.

       But anyways that is my final thought for the night. My Mom has always told me to live big. Yet I’ve remained small. I’ve done cool things, but when I go to sleep at night can I say that I lived this day BIG. Here on the mission I feel I am. I feel like I need to do something great and awesome in my life, if the mission is the greatest thing I do in this life, I will be happy, but if there is something even greater then heck yes. “THERE IS ALWAYS ROOM AT THE TOP" I love this quote it was told to me by a straight up angel set in my path by God himself and I have taken it to heart. I will try as hard as I can to live it everyday. I am done living small. I want to be at the top. I want to be remembered not in the eyes of world but in the eyes of God. I do not want to have my name scratched of the wall of great people latter day saints or not. I want to be at the top in whatever I do. Whether that be my mission or business or whatever. I want to be the best I can. And I can only do that through God and Jesus Christ. They are the best! But anyway holy crap I love you all and hope to hear great things from you. Don’t be afraid to do some cool things and live big. I love you all. #prayforgrant cause stealing all my moms 80´s clothes wont make him look cooler than me.  

Love, Elder Rodabough

Monday, October 14, 2013

Week # 8 SHOUT OUT...

October 14, 2013

So a big shout out to myself for being a real idiot these past few weeks. I have been so negative and it’s really stupid because it’s all in my attitude. I realized that my mission is only as good as I make it. So I’ve really tried super hard to be positive and keep the gospel the focus in my life. And I’ve come to realize 2 things more than ever in my life, in my 2 months that I have been on the mission. 

1. My family and my true friends are the most precious things to me. You never realize how much something means to you until you don’t have it anymore. The mission would be so dang easy for me if I could email, or talk to my family and friends everyday. The getting up at 6:30 and working non-stop until 9 is nothing. I could do that so easy if my family surrounded me. But that’s just not how it goes here. I am really lucky to have experienced this because I might not have realized it if I hadn’t come on the mission. My memories in my head are my most prized possessions (idk if I spelled that right #stupidspanish) I am so grateful for the family I have and the awesome friends I have been majorly blessed with in my life. I am so grateful to have been born in the USA! Its truly is such an amazing place, when fourth of July rolls around I will go so hard in the paint its crazy. I just love America, who would’ve thought. Not only am I in love with the USA, I am in love with Utah!!!! The mountains, the lakes, the snow, the freezing cold, the insanely hot, the people, the temples, the roads, the cars, the cleanliness. Just Utah it thee BOMB. Now don’t get me wrong I love Mexico and there are a lot of things that I love about Mexico that the USA doesn’t have, and I will get into that later.

2. The gospel next to my family or just as much as my family is so dang sacred to me. I am telling you right now that I will never ever fall away from the church. Everything about the church, the members’ world wide, the fact that we have our hands where ever they are needed and are always willing to help other people not of our faith. There is not a single doubt in my mind that this is the true church. I’ve started to read the Book of Mormon and I have never been so touched by so many scriptures and thought so deeply about my life than when I read the book of Mormon. The bible testifies of the Book of Mormon. It is so awesome. The members here are so great they feed us every single day for comida (aka lunch) they never miss a meal and if they can’t feed us they give us money. It is just so humbling to be fed by these people who have literally nothing, yet they feed us with all they have and sometimes that’s just tortillas and chili. Three days ago I had a guy that has half of his body paralyzed feed me food. I couldn’t help but cry when I saw this man try his very hardest to walk to and from the kitchen serving me food. I insisted on him letting me help but he said that it was his privilege... these things happen to me on the daily. We have catholics and atheists feed us, and just the people down here are amazing they always take the time for you, they never make you feel worthless and they always make you feel important. The Lord is truly blessing me every single day and I have really grown a lot and figured out a lot about myself over these past 2 months. I can only imagine how I will be in 2 years haha.
So now I will talk about what Mexico is like. We are in an area called Rancho, it is the smallest area in the whole world, smaller than Temple Square, but we have like 10,000 plus living in our area. It’s nuts, but so cool to be in a new place. The food here is so dang weird. I cant count on two hands how many times I’ve eaten cactus while I’ve been here. At first I thought it was green beans but holy crap it was not green beans, it tastes so dang weird haha its like a mix of green beans squash and has the toughness of an apple #superweird. Mexico has the best tortillas in the whole world so fresh. They are made at the local street corner tortillaria. I live above a little shop that sells pipes and we have a little kitchen tiny bathroom and our house is surrounded on every side by windows kinda cool. Random tangent sorry. They always have lemonade for a drink for comida (aka lunch) and its always super good I really like the lemonade. They have fruits for every meal and I just tell them that it makes my stomach feel like crap haha, which it does it might just be a little lie haha. The tacos and tortillas are amazing and I haven’t had any run in with the diarrhea yet which I’m sure will come haha. But anyway this is getting pretty lengthy and I hope that in some way this next miracle that I want to end with, will touch you because I can tell you it changed my life for the better and probably saved my mission cause I was so close to coming home last week... but God placed this man in my life to help me stay here.

So last week I was going to go print off an email and some pictures but the normal computer lab we use to email we use was full so we had to walk a little ways to the other computer lab. We get there and the storeowner is listening to something in English... I’m thinking that it’s weird that in Mexico there is a guy that is listening to things in English cause I’m in Mexico ya know, not only was it in English but he was watching 17 miracles. So he spoke English and was LDS like WHAT ARE THE CHANCES!!!! But anyway I finish printing off my emails and I send this email to my mom that apologizes for my crap attitude and as soon as I press the send button the owner comes up to me and in English asks for a blessing, so I was kinda nervous but I gave him a blessing. His name was Moroni... and I was 100% completely overcome by the spirit and by the time I said amen he was crying, like out of control sobbing. This 23 year old man out of control sobbing. So we end and he told me that his girl friend wanted to break the treaty with him (law of chastity) and he said no so she breaks up with him, and he is just destroyed because he was going to propose to her. But I said some stuff to him that God was proud in my blessing and he said he had such a huge sense of peace. Then the craziest part was when I got done he looked at my face, then to my badge then looked me straight into my eyes and says "how do I know you?" I asked him if he had ever been to Utah he says no. He’s never left Mexico except his mission to Chile, he asked me like 10 times how do I know you. I have never met him before but then as clear as day the thought came to me you know him from the pre-existence. That morning I had prayed harder than I have ever prayed before asking god to send me a sign that I was needed here in Mexico and that I was supposed to be on a mission. There was my miracle as an answer. God cares about every single one of his children, and I now know this for a fact. God is real and Jesus Christ is his son. I have seen the effects of His hand and the miracle of the atonement in my life. And I leave this experience with you in the sacred name of Jesus Christ, Amen.

Love you all and I look forward to seeing you when I get back and in the eternity to come. Keep the faith God cares about you even if you don’t know it yet.